اخبار


نیمی از داوطلبان کنکور دکتری ۹۵ انتخاب رشته کردند



مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به آخرین آمار دریافت کارنامه آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۵ از انتخاب رشته نیمی از داوطلبان این آزمون خبر داد.
دکتر حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: از تعداد ۱۵۸ هزار و ۲۵۳ داوطلب که در آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۵ ثبت نام کردند تعداد ۱۲۷ هزار و ۷۲۴ نفر در جلسه آزمون حاضر بودند که از این تعداد تاکنون ۱۲۲ هزار و ۱۲۳ داوطلب نسبت به دریافت کارنامه خود اقدام کرده اند.
وی خاطرنشان کرد: تا صبح امروز ۵۷ هزار و ۱۰۶ نفر نسبت به انتخاب رشته در آزمون دکتری اقدام کرده اند و سایر داوطلبان نیز تا ساعت ۲۴ امشب ۲۱ فروردین ماه فرصت دارند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.
توکلی گفت: داوطلبانی که دارای نمره کل تراز نهایی مثبت باشند می توانند مطابق ضوابط مندرج در مرحله انتخاب کد رشته محل شرکت کنند و هر داوطلب می تواند حداکثر ۵۰ کد رشته محل را از میان کدرشته های امتحانی مربوط انتخاب کند.
وی افزود: بر اساس انتخاب رشته به عمل آمده، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی پذیرنده دانشجو، نسبت به اعلام حد نصاب هر کد رشته محل و سایر شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو برای ارزیابی تخصصی (مرحله دوم آزمون) از طریق سایت خود در پایان هفته اول اردیبهشت ماه ۹۵ اقدام می کنند.
مشاور عالی سازمان سنجش گفت: داوطلبان دارای حدنصاب مطابق با اطلاعیه دانشگاه ها و موسسات پذیرنده که بر روی دانشگاه ها و موسسات ذیربط قرار می گیرد، لازم بر اساس برنامه زمانی اعلام شده نسبت به ارائه مدارک و ثبت نام برای سایر مراحل اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: عدم مراجعه و اقدام مطابق با اطلاعیه دانشگاه ها و موسسات پذیرنده به منزله انصراف از پذیرش در آن دانشگاه و یا موسسه است و و امکان آزمون کتبی و مصاحبه مجدد وجود نخواهد داشت.
منبع: خبرگزاری مهر