اخبار


نتایج اولیه رشته های نیمه متمرکز کنکور امروز اعلام می شود



مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: فهرست اسامی ۲۴ هزار و ۸۷۹ معرفی شدگان چند برابر ظرفیت رشته های نیمه متمرکز کنکور ۹۴ امروز ۱۳ مهر بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد.
دکتر حسین توکلی در گفتگو با مهر افزود: بر اساس برنامه زمانی، فهرست اسامی شامل معرفی شدگان چند برابر ظرفیت رشته های مختلف تحصیلی نیمه متمرکز دوره های روزانه و شبانه دانشگاهها، پردیس های دانشگاه فرهنگیان و همچنین رشته علوم ورزشی و آموزش تربیت بدنی در آزمون سراسری سال ۹۴ است.
توکلی یادآور شد: از میان اسامی ۲۴ هزار و ۸۷۹ معرفی شده در این مرحله ۸ هزار و ۶۰۳ نفر زن و ۱۶ هزار و ۲۷۶ نفر مرد هستند.
وی افزود: فهرست اسامی به منظور شرکت در مراحل مصاحبه، معاینه و یا آزمون عملی امروز بر روی سایت سنجش قرار می گیرد و بر اساس ضوابط مربوطه، معرفی شدگان در هر کدرشته با توجه به نمره کل استخراج شده اند.
توکلی خاطرنشان کرد: این دسته از افراد بر اساس اولویت بندی رشته های خود در فرم انتخاب رشته گزینش می شوند و ضرورت دارند در مراحل مصاحبه، معاینه و یا آزمون عملی شرکت کنند.
وی درباره داوطلبان پذیرفته شده در رشته های متمرکز که در رشته های نیمه متمرکز هم شرکت کرده اند، گفت: در صورتی که داوطلبان پذیرفته شده در رشته های متمرکز در ردیف رشته های نیمه متمرکز هم قرار گرفته باشند و در مراحل مصاحبه و معاینه شرکت کنند و در ردیف پذیرش رشته های نیمه مترکز قرار گیرند قبولی آنها در رشته های متمرکز لغو می شود.
مشاور عالی سازمان سنجش تاکید کرد: در واقع با پذیرش در رشته های نیمه متمرکز امکان بازگشت این دسته از افراد به رشته قبلی متمرکز میسر نیست و باید در رشته قبولی نیمه متمرکز ادامه تحصیل دهند.
وی تاکید کرد: کلیه معرفی شدگان ضرورت دارند بر اساس ضوابط و شرایطی که در اطلاعیه مربوطه به همراه اسامی آنها بر روی سایت قرار می گیرد، اقدام کنند.