اخبار


رشته زبان و ادبیات آذری از مهرماه دانشجو می‌پذیرد



معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از ایجاد رشته زبان و ادبیات آذری در منطقه سه آموزشی کشور خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی شریعتی نیاسر ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران تصریح کرد: با توجه به آمادگی ایجاد این رشته در یکی از دانشگاه‌های منطقه سه از مهرماه سال جاری رشته زبان و ادبیات آذری نسبت به جذب دانشجو اقدام می‌کند.
وی با یادآوری ایجاد رشته زبان و ادبیات کردی در دانشگاه کردستان اضافه کرد: رشته زبان و ادبیات کردی به مدت دو سال است که جذب دانشجو دارد و اینبار دومین زبان اقوام و ملل در منطقه سه به صورت دانشگاهی اقدام به جذب دانشجو خواهد کرد.
معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری متذکر شد: ایجاد رشته زبان و ادبیات اقوام در راستای سیاست‌های دولت تدبیر و امید مبنی بر توجه به فرهنگ‌ها و اقوام مختلف است.
به گفته شریعتی راه‌اندازی این رشته‌ها به دو عامل اساسی بستگی دارد؛ مورد اول اینکه دانشگاه‌های متولی اجرای رشته استقبال داشته باشند و دوم اینکه نسبت به بازار کار این رشته‌ها برنامه‌ریزی شده باشد.
وی در عین حال به تقسیم دانشگاه‌ها به چهار گروه مأموریتی اشاره کرد و گفت: گروهی از دانشگاه‌ها به عنوان دانشگاه‌های فراملی شناخته می‌شوند و باید در توسعه سیاست‌های فراملی برنامه‌ریزی کنند.
معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: برای این گروه از دانشگاه‌ها پذیرش دانشجویان خارجی برنامه‌ریزی شده است تا در طول برنامه ششم این سیاست را دنبال کنند.
منبع: خبرگزاری مهر