اخبار


تحصیل 6 درصد دانشجویان کشور در رشته‌های مهندسی برق



وزیر علوم در بیست و سومین کنفرانس ملی مهندس برق در دانشگاه صنعتی شریف گفت : 280هزار دانشجو در رشته های تحصیلی گروه مهندسی برق تحصیل می کنند که معادل 6 درصد جمعیت دانشجویان کل کشور است.
به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر محمد فرهادی گفت: تحصیل جمعیت کثیری از دانشجویان که اغلب از بهترین های دانشجویان کشور هستند در مهندسی برق سرمایه انسانی عظیمی برای کشور است که باید با ترکیب این سرمایه انسانی با سرمایه مادی، دست به نوآوری علمی و صنعتی زده و راه را برای توسعه کشور هموار کنیم.
وی افزود: با توجه به بازار بزرگ انرژی الکتریکی کشور و استعدادهای موجود ضروری است زمینه های تولید و صادرات محصولات و فناوریهای مرتبط یا مهندسی برق فراهم شود.
وزیر علوم اظهار داشت : صنعت روبه رشد مخابرات ایران با دهها میلیون مشترک و بیش از 40میلیون کاربر اینترنت یک ظرفیت بزرگ چند تریلیون تومانی را در زمینه کارهای فنی ، عمرانی و توسعه‌ای برای رشته برق ایجاد می کند.
دکتر فرهادی گفت : امروز زمینه کاربرد دانش مهندسی برق بسیار گسترده است و برای نمونه در عرصه پزشکی و پیراپزشکی ،در زمینه ابزارهای تشخیصی، تصویر برداری و درمانی و توانبخشی ، بسیاری از سامانه ها مرتبط با مهندسی برق می باشد.
وی با اشاره به پیوند روز افزون مهندسی برق و پزشکی و زیست شناسی گفت : زمینه های پژوهشی مشترک میان مهندسی برق و پزشکی در رشته های نظیر مهندسی پزشکی بیشتر مشاهده می شود که دانشگاه صنعتی شریف با ایجاد اولین دوره مهندسی پزشکی در ایران در این زمینه پیشتاز سایر دانشگاه هاست .
وزیر علوم با اشاره به موضوع تعویض اندامها در علوم پزشکی گفت : پزشکی صنعتی همپای پزشکی سنتی در ایران روبه رشد است که این موضوع پتانسیل بالایی را برای ایجاد رشته های میان رشته ای میان مهندسی برق و پزشکی ایجاد کرده است.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، وی در پایان ابراز امیدواری کرد برگزاری بیست و سومین کنفرانس ملی مهندس برق در دانشگاه صنعتی شریف و گردهمایی متخصصان این رشته بتواند مرحله جدیدی در نوآوری ها و توسعه مهندسی برق در کشور ایجاد کند.