اخبار


برگزاری چهارمین کنفرانس پل از سوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر



چهارمین کنفرانس پل از سوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در بهمن ماه برگزار می‌شود.
 غزاله اسلامی از اعضای کمیته اجرایی چهارمین کنفرانس بین المللی پل، با بیان اینکه این همایش با شرکت محققان داخلی و خارجی برگزار می‌شود، گفت: این کنفرانس از 4 تا 6 بهمن ماه از سوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و با همکاری شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل و شهرداری تهران، دانشگاه‌های ریو دوژانیرو، مدیترانه شرقی قبرس، آیدین استامبول، علم و صنعت ایران، انجمن مهندسین عمران کانادا و انجمن مهندسین عمران ایران برگزار می‌شود.
وی با اشاره به برنامه‌های این کنفرانس اظهار داشت: در این کنفرانس در کنار سخنرانی اساتید برجسته داخلی و خارجی از کشورهای کانادا، آمریکا، ایتالیا، برزیل، پرتغال، تایلند، ترکیه و قبرس و ارائه مقالات علمی دانشجویان داخلی و خارجی، اقدام به برگزاری نمایشگاه تخصصی از مصالح، محصولات و ابداعات سازندگان داخلی و خارجی خواهد شد.
اسلامی با بیان اینکه متقاضیان برای شرکت در این نمایشگاه باید به سایت کنفرانس به نشانی http://4ibc.aut.ac.ir  مراجعه کنند، ادامه داد: در این کنفرانس در خصوص موضوعاتی چون آیین نامه‌ها و دستور العمل‌های بارگذاری پل و اثرات زلزله، تحلیل و طراحی پل، نظارت و نگهداشت پل‌ها، طراحی بر اساس عملکرد در پل، ساخت و جایگزینی پل ها، ارزیابی ایمنی پل‌ها و هزینه‌های مربوط به دوره  بهره برداری آنها، روش‌ها و تعمیر و تقویت پل ها، نگهداری و پایش سلامت پلها، ابداعات جدید در مهندسی پل، ارزیابی عرضه پل ها و بهسازی آنها و مصالح و تکنولوژی‌ها نو بحث و بررسی خواهدشد.
وی آخرین مهلت ارسال مقالات را 29 آذرماه ذکر کرد و یادآور شد: به منظور تشویق و ترغیب نویسندگان مقالات و مجریان پروژه های پل به نوآوری و بهینه سازی 2 جایزه از سوی برگزار کنندگان این کنفرانس اعطا خواهد شد.
اسلامی خاطر نشان کرد: جایزه اول به نام "جایزه آرک مگردچیان" از پیشکسوتان مرحوم دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حوزه عمران به مقاله برتر اعطا خواهد شد.
عضو کمیته اجرایی چهارمین کنفرانس پل، اضافه کرد: جایزه دوم جایزه برترین پروژه پل سازی کشور است که به نام "جایزه بین المللی پل تهران" اعطا می شود از این رو از سازندگان پل‌های مهم دعوت می‌شود که با توجه به شاخص‌های مهم مطرح شده از جمله استفاده از فناوری های جدید، به کارگیری مصالح و روش‌های نوین و مدیریت زمان و هزینه؛ مشخصات پروژه های انجام شده در پنج سال اخیر خود را برای بررسی کسب جایزه پل برتر ارائه کنند.
اسلامی همچنین اظهار داشت: نویسندگان مقالات برتر مقالات پس از بررسی داوران در مجله علمی پژوهشی امیرکبیر به چاپ می‌رسد. معیارهای انتخاب مقالات برتر و پروژه برتر به تفصیل در سایت کنفرانس قابل دسترسی است.