اخبار


ایجاد چند رشته جدید در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه سجاد



رئیس دانشگاه غیرانتفاعی سجاد با اشاره به برنامه‌های این دانشگاه برای ورود رشته‌های جدید اظهار کرد: دانشگاه به دنبال اضافه کردن چند رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد و یک رشته در مقطع دکتری است.
حائریان در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، در ادامه با بیان اینکه «سال گذشته دانشگاه سجاد صاحب چهار رشته در مقطع کارشناسی ارشد شد» گفت: در این مقطع یک گرایش از رشته مهندسی صنایع، دو گرایش از مهندسی عمران و یک گرایش از مهندسی کامپیوتر به چارت درسی دانشگاه اضافه شد.
وی ادامه داد: همچنین دانشگاه صاحب سه رشته جدید، انرژی، برق و… در مقطع کارشناسی ارشد می‌شود.
حائریان همچنین از ورود دو رشته در مقطع کاردانی این دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: طبق قول‌هایی که وزارت‌خانه به ما داده قرار شده رشته دکتری برق نیز از سال آینده در دانشگاه ارائه شود.
رئیس دانشگاه غیرانتفاعی سجاد اضافه کرد: شرط پذیرش دانشجو در مقطع دکتری برای ما تبدیل شدن موسسه به دانشگاه بود که خوشبختانه این شرط برآورده شده است.
وی تصریح کرد: امیدواری ما برای اضافه شدن این رشته به دانشگاه بسیار بالاست چراکه سه سال پیش این رشته برای دانشگاه ما تصویب شده است.
حائریان در بخش دیگری از این گفت‌وگو در خصوص تعداد پذیرش دانشجو در سال تحصیلی 92- 93 عنوان کرد: تعداد پذیرش دانشجو نسبت به سال قبل کمی تقلیل یافته است؛ این به دلیل حذف رشته‌های کاردانی بود.
وی افزود: میزان ظرفیت ما برای تمامی رشته‌ها در سال گذشته 1600 دانشجو بود که در مقطع مختلف به نزدیک 5000 دانشجو رسید.
حائریان تاکید کرد: روند پذیرش دانشجو در دانشگاه رو به افزایش است و با فرا رسیدن مهر ماه سال آینده، ممکن است این تعداد به 5500 تا 5600 دانشجو برسد.
رئیس دانشگاه غیرانتفاعی سجاد همچنین درباره تغییرات شهریه دانشجویان به ایسنا گفت: تا سال پیش میزان شهریه را خود وزارتخانه مشخص می‌کرد؛ اما این اختیار از امسال به هیات امنای دانشگاه‌ها واگذار شده است.
وی اضافه کرد: در این رابطه هنوز هیات امنای دانشگاه ما جلسه‌ای برگزار نکرده و تغییراتی در این زمینه اعمال نشده است.
حائریان در خصوص توسعه ساخت و ساز دانشگاه از احداث یک زمین ورزشی جدید خبر داد و افزود: این زمین چهار سال پیش در طرقبه خریداری شد که شهرداری این منطقه آن را به پارک وکیل‌آباد منتقل کرد.
رئیس دانشگاه غیرانتفاعی سجاد تصریح کرد: پس از آن زمینی در بولوار نماز خیابان هاشمیه به ما داده شد که در حال حاضر قرار داد ساخت و ساز آن با سازمان زمین‌شهری امضا شده و طرح‌های آن در حال پی‌ریزی است.